Eyes On Me - 王菲

這首歌根本二戰盾冬...
巴奇唱給史蒂夫聽的心聲吧...


___


Whenever sang my songs
每當我唱著我的歌

On the stage , on my own
在舞台上、在孤獨時
Whenever said my words
每當我訴說著心裡的話
Wishing they would be heard
多希望他們能被聆聽
I saw you smiling at me
我看見你對我微笑
Was it real or just my fantasy
那是真實?或只是我的幻想?
You'd always be there in the corner
你總是一如往常的坐在這裡

Of this tiny little bar
在這個小酒吧的角落

My last night here for you
我的最後一夜為了你留在這裡
same old songs , just once more
同樣的老歌、不停重覆
My last night here with you?
今晚是我與你相聚的最後一夜嗎?
Maybe yes, maybe no
也許是,也許不是
I kind of liked it your way
我喜歡你用屬於你的方式
How you shyly placed your eyes on me
羞澀地注視著我的樣子
Oh, did you ever know ?
噢,你可曾知道?
That I had mine on you
我也同樣的注視著你

Darling , so there you are
親愛的,所以你就在這裡
With that look on your face
看著你臉上的表情
As if you're never hurt
彷彿不曾受傷
As if you're never down
彷彿從未沮喪
Shall I be the one for you
我能否成為你的唯一
Who pinches you softly but sure
可以輕柔而堅定地捏你一下的那個人
If frown is shown then
如果你皺了眉
I will know that you are no dreamer
我就會知道,你不是我夢裏的幻影

So let me come to you
所以 請讓我走近你
Close as I wanted to be
如我所願的靠緊你
Close enough for me
近到足以讓我
To feel your heart beating fast
感覺得到你加速的心跳
And stay there as I whisper
當我對你耳語時,留在這裡
How I love your peaceful eyes on me
我是多麼愛你凝視著我的溫柔眼神
Did you ever know ?
你可曾知道?
That I had mine on you
我也同樣的注視著你

Darling , so share with me
親愛的,所以請與我分享
Your love if you have enough
 你的愛,如果你有滿滿的愛
Your tears if you're holding back
你的眼淚,如果你有壓抑的淚水
Or pain if that's what it is
或是你的痛楚,無論那是什麼
How can I let you know
我該如何讓你明白
I'm more than the dress and the voice
我不只有外表和聲音
Just reach me out then
只要你伸出手觸摸我
You will know that you're not dreaming
 你會明瞭你並非身處夢境

Darling , so there you are
親愛的,所以你就在這裡
With that look on your face
看著你臉上的表情
As if you're never hurt
彷彿不曾受傷
As if you're never down
彷彿從未沮喪
Shall I be the one for you
我能否成為你的唯一
Who pinches you softly but sure
可以輕柔而堅定地捏你一下的那個人
If frown is shown then
如果你皺了眉
I will know that you are no dreamer
我就會知道,你不是我夢裏的幻影




雙向暗戀的感覺真是...甜中帶點酸

 
评论(8)
热度(8)
© Rhapsodie|Powered by LOFTER