Ghost Love Score - Nightwish

嗚嗚...誰來把這首歌做成盾冬MV啊...


Take me, cure me, kill me, bring me home
帶走我,撫慰我,殺了我,帶我回家


歌詞根本冬吧唧的心聲啊...



Nightwish - Ghost Love Score

We used to swim the same moonlight waters
我們曾在月光映照之下的水中恣意遊過
Oceans away from the wakeful day
海水從不眠之日中逝去

My fall will be for you
我為你而墜落
My love will be in you
我的愛屬於你
If you be the one to cut me
而如果你是傷害我的人
I'll bleed forever
我將淌血直至永遠

Scent of the sea before the waking of the world
世界覺醒前的海洋氣息
Brings me to thee
帶領我走向你
Into the blue memory
走入那憂鬱的回憶

My fall will be for you
我為你而墜落
My love will be in you
我的愛屬於你
If you be the one to cut me
而如果你是傷害我的人
I'll bleed forever
我將淌血直至永遠

Into the blue memory
走入那憂鬱的回憶

A siren from the deep came to me
來自深淵的女妖來到我面前
Sang my name my longing
唱出我的名與我的渴望
Still I write my songs about that dream of mine
我仍然寫下一首首關於我夢想的歌曲
Worth everything I may ever be
價值任何我所能擁有的

The Child will be born again
新生命將再次誕生
That siren carried him to me
那名女妖將他帶給我
First of them true loves
最初他們的真愛
Singing on the shoulders of an angel
在天使肩上吟唱
Without care for love n' loss
從不擔心愛會失落

Bring me home or leave me be
帶我回家或是拋棄我 
My love in the dark heart of the night
我的愛在暗夜中的陰鬱之心裡
I have lost the path before me
我失去了我過去的道路
The one behind will lead me
身後的人將引領我

Take me
帶走我
Cure me
撫慰我
Kill me
殺了我
Bring me home
帶我回家
Every way
每條路
Every day
每一天
Just another loop in the hangman's noose
只是絞首繩裡另一個線圈

Take me, cure me, kill me, bring me home
帶走我,撫慰我,殺了我,帶我回家
Every way, every day
每條路,每一天
I keep on watching us sleep
我不斷看著我們入眠

Relive the old sin of Adam and Eve
Of you and me
你與我重現亞當和夏娃的古老罪行
Forgive the adoring beast
寬恕我崇敬的獸性

Redeem me into childhood
引領我回到童年時代
Show me myself without the shell
展現軀殼下的真實自我
Like the advent of May
像是五旬的聖臨日
I'll be there when you say
我會站在那裡直到你說
Time to never hold our love
時間無法約束我們的愛

My fall will be for you
我為你而墜落
My love will be in you
我的愛屬於你
You were the one to cut me
因為你是那個傷害我的人
So I'll bleed forever
所以我將淌血直至永遠


 
评论(21)
热度(25)
© Rhapsodie|Powered by LOFTER